Bij het maken van een website zijn er verschillende dingen waar je aan moet denken. Als eerst moet de website ergens opgebouwd worden dus je hebt webhosting en een domeinnaam nodig.
Betaal hier niet onnodig veel voor! Tussen de 35 – 45 euro hosting en domeinnaam per jaar is gemiddeld het bedrag dat je kwijt bent voor een basis website. Anna-Webdesign maakt gebruik van Webhostaanbieding.nl – dit is een aanrader! Ze zijn niet duur en bieden goede support voor domeinnamen en {qluetip title=[webhosting.]}
Webhosting
Webhosting is een dienst die bedrijven en particulieren ruimte aanbied om de website op te slaan.
Je kunt bij webhosting kijken naar verschillende onderdelen.
- Hoeveel ruimte krijg je?
- Hoeveel dataverkeer mag je hebben?
- Kun je databases aanmaken?
- Biedt de webhosting support bij vragen en problemen?
Meer vragen? Stuur dan gewoon even een e-mail :)!
{/qluetip}
Als je hebt besloten waar je de hosting en domeinnaam gaat regelen dan moet je nog een goede domeinnaam hebben.
Gebruik een pakkende en simpele domeinnaam. Als je een gesprek hebt met iemand over je onderneming dan moet het er gemakkelijk uitrollen en het moet eenvoudig te schrijven zijn. Bezoekers en klanten moeten het makkelijk kunnen onthouden – op die manier kunnen zij het ook weer in hun netwerk verspreiden.
Bij het kiezen van een domeinnaam kun je gaan voor een domeinnaam die rekening houd met de {qluetip title=[SEO]}
SEO – Zoekmachineoptimalisatie
SEO betekent Search Engine Optimization – Zoekmachineoptimalisatie. Je kunt de website optimaliseren zodat hij hoog scoort in de zoekresultaten van de zoekmachine. Dit zijn zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo.
Met de juiste zoekwoorden, urls en beschrijvingen kun je hoger scoren in de zoekmachines.
Bron: Wikipedia
{/qluetip} of een domeinnaam die zichzelf als merk moet verkopen. Een domeinnaam zoals website-vernieuwing.nl is SEO-vriendelijker als bijvoorbeeld een domeinnaam zoals Zoover.nl of Bol.com. Dat komt omdat er bij website-vernieuwing.nl het product en de dienst al de domeinnaam vermeld staan.
Het opbouwen van hoge resultaten in Google duurt bij een merk langer en is kostbaarder als bij een SEO vriendelijke domeinnaam.
Wanneer je verschillende diensten en producten tegelijkertijd aanbied dan kun je misschien beter gaan voor een merknaam. Maar als je website zich gaat richten op specifieke producten of diensten dan kun je misschien beter gaan voor een SEO vriendelijke domeinnaam.
Lees ook het tweede blog:
Website bouwen – Waar ga je mee werken?